MalAware ()


MalAware چیست؟

آخرین نسخه اندرویدی سایفون شامل MalAware می‌شود. با این ویژگی جدید، در صورت تماس دستگاه با آدرس‌ها یا آی‌پی‌هایی که مربوط به بدافزارها هستند، کاربر از آن مطلع می‌شود. این قابلیت، تنها در صورت انتخاب، فعال می‌شود.

سایفون چگونه از امنیت دستگاه من حفاظت می‌کند؟

متاسفانه در فضای اینترنت اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های مضری وجود دارند که می‌توانند اطلاعات شما را به سرقت ببرند، دستگاه و اطلاعات شما را قفل کنند و بدون اجازه از دستگاه شما استفاده‌‌های دیگری کنند.

سایفون همواره دستگاه شما را از ارسال و دریافت ترافیک مخرب محافظت می‌کند. به محض اتصال به سایفون، ترافیک شبکه از تونل‌های سرورهای سایفون عبور می‌کند. این سرورها برای تشخیص آدرس‌‌های اینترنتی مرتبط با توزیع و کاربرد بدافزارها تنظیم شده‌اند و روزانه آپدیت می‌شوند.

حالا وقتی به سایفون وصل هستید، سرورهای ما می‌توانند ارتباطات مخرب را متوقف کنند. با MalAware به محض تلاش برای ایجاد هر ارتباط مخربی، سایفون می‌تواند شما را باخبر کند.

Diagram of the MalAware notification originating from the Psiphon servers when a Psiphon user encounters malware

اگر دستگاه متصل به سایفون بخواهد به آدرس هر بدافزار شناخته شده وصل شود، از سرورهای ما پیام هشداری دریافت می‌کند که خبر از شناسایی فعالیت بدافزار می‌دهد و نوع بدافزار شناسایی شده را نیز به کاربر اطلاع می‌دهد.

مهم: سایفون دستگاه شما را برای پیدا کردن نرم‌افزارهای مخرب اسکن نمی‌کند. همچنین سایفون نمی‌تواند این نرم‌افزارهای مخرب را از دستگاه شما حذف کند.

ما اطلاعات مربوط به فعالیت‌های کاربران را از حساس‌ترین اطلاعات می‌دانیم. برای جزییات بیشتر درباره این که سایفون چه اطلاعاتی از فعالیت‌های کاربران را ذخیره می‌کند لطفا سیاست حریم خصوصی را مطالعه کنید.

اگر هشدار MalAware دریافت کنم، به چه معناست؟

اگر هشداری در نسخه اندروید سایفون دریافت کردید یعنی ترافیکی که از سرورهای سایفون عبور می‌کند با آدرس یکی از بدافزارهای شناخته‌شده مواجه شده یا ارتباط برقرار کرده‌است.

هشدار MalAware اطلاعات بیشتر درباره نوع بدافزار را زیر بخش «بدافزار شناسایی شد» نشان می‌دهد. برای جزییات بیشتر درباره مدل‌های مختلف بدافزارهای شناخته شده، جدول زیر را ببینید:

اگر بدافزاری شناسایی شد چه کنم؟

اگر هشدار MalAware دریافت کردید، محتاط باشید. پیش از استفاده مجدد از دستگاهتان، از خدمات موجود برای اسکن و پیداکردن بدافزارها استفاده کنید.

منابع زیادی درباره جلوگیری و دفع خطر حملات بدافزاری وجود دارد. Security-In-A-Box یکی از این منابع است.


چطور قابلیت MalAware را فعال کنم؟

اولین باری که پس از به روزرسانی نسخه اندروید، سایفون را باز می‌کنید، گزینه دریافت هشدارهای MalAware نمایش داده می‌شود. برای فعال کردن این قابلیت کافی است گزینه بله را انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید چک کنید که اعلان‌های شما فعال است یا غیرفعال، می‌توانید MalAware را با رفتن روی گزینه «گزینه‌ها» و سپس انتخاب «گزینه‌های بیشتر» فعال کنید.

چطور از MalAware بهترین استفاده را کنم؟‌

برای بهترین عملکرد MalAware از «تنظیمات وی‌پی‌ان» به «گزینه‌ها» رفته و«تونل همه اپلیکیشن‌ها» را انتخاب کنید. این روش تضمین می‌کند که ترافیک همه اپلیکیشن‌های نصب شده روی دستگاه‌تان از طریق سایفون ارسال می‌شود و شناسایی بدافزارها را آسان می‌کند.

ncG1vNJzZmirY2Ourq3ZqKWar6NjsLC5jqmqoqiYpLtww8SbZqaZnJbEor7EZ6CoZ5aWfKq6w56vZ6CkormAuMCnnq6Zl5rAprjEnKuip54%3D